Kutatási tagozatot alakított a Magyar Reklámszövetség

Kutatási tagozatot alakított a Magyar Reklámszövetség négy tagszervezete: az AGB Nielsen, a GfK Hungária, az Ipsos és a Medián. A kutatási tagozat célja, hogy népszerűsítse a minőségi piackutatás alapelveit, és a rendelkezésre álló szakmapolitikai eszközökkel érvényt szerezzen alkalmazásuknak a piackutatási iparág kutatói és megrendelői oldalán egyaránt.

A Tagozat alapítói valamennyien részt vettek abban a műhelymunkában, amelyben a Professzionális Piackutatók Társaságának (PPT) keretei között elkészült a piackutató szakmára kidolgozott ISO 2052 nemzetközi szabvány magyarországi honosítása és ehhez kapcsolódóan a „PPT minőség” elnevezésű szigorított szakmai kritériumrendszer.

A tanúsítványokat megszerző négy alapító ezzel harmonizálta tevékenységét a piackutatás egész folyamatára kiterjedően az ajánlattételtől kezdve a teljesítésig a P&P, a CATI, a CAPI, a CAWI módszerrel végzett közvélemény- és piackutatásokban, valamint a kvalitatív vizsgálatokban és a műszeres nézettségmérésben. E szabványok alapelveinek következetes érvényesítése egyaránt védi a piackutatási szolgáltatók és a felhasználói-megrendelői oldal érdekeit.

„Szövetségünk nyitott a változások iránt, különösen azokon a területeken, amelyekre eddig kevés figyelmet szenteltünk, és a piackutatás ezek közé tartozik. Bízom abban, hogy az MRSZ új tagozata hatékonyan szolgálja az alapítók minőségi piackutatás iránti elköteleződését” – mondta Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnöke.
A tagozat vezetője Vörös Csilla (AGB Nielsen)