Skip to content
Menu
Work Finder
  • Pályázatfigyelő
Work Finder

Új nagykereskedelmi modellre van szükség a hazai IT piacon

Posted on május 5, 2013

Az Apcom Hungary, a dedikált disztribúciós szolgáltatások hazai képviselője bemutatta új típusú, a jelenlegi gazdasági körülményeknek megfelelően kialakított disztribúciós modelljét. A dedikált disztribúció – melynek legfontosabb előnye, hogy egyetlen projektre vagy márkára több munkatársat, vagy akár külön projekt céget dedikál – a lehető leghatékonyabb támogatást nyújtja a kisebb képviselettel rendelkező informatikai vállatok, valamint a viszonteladó partnerek számára. Az Apcom Hungary 2012-ben 6,9 milliárd forint árbevételt ért el és az új szolgáltatásoknak köszönhetően az idei évben 30 százalékos növekedést tervez.

A folyamatosan változó fogyasztói igények, a stagnáló hazai IT piaci helyzet, valamint a csökkenő kormányzati költések hatására az elmúlt években jelentősen átalakult az informatikai vállalatok piaci stratégiája. A gyártók az ingadozó kereslet és a csökkenő erőforrások következtében folyamatosan leépítik márkaképviseleteiket és egyre több, komplexebb feladatot bíznak saját disztribútoraikra. A jelenleg ismert disztribúciós modellek azonban már nem minden gyártó esetében képesek hatékonyan támogatni az átalakult vállalati igényeket, ezért olyan új disztribúciós formára van szükség, amely a gyártókat és viszonteladókat egyaránt teljes körűen támogatni tudja.

A dedikált disztribúció az értéknövelt disztribúció következő szintje, amely választ ad a jelenlegi gazdasági helyzet kihívásaira, így a lehető leghatékonyabb támogatást nyújtja a kisebb képviselettel rendelkező gyártó partnerek számára. Olyan új típusú disztribúciós forma, ahol a disztribútor a viszonteladók mellett elsősorban a gyártó partnerekre fókuszál, és egyetlen projektre vagy márkára több munkatársat vagy akár külön projekt céget dedikál. Önálló országos/regionális képviseleteként is funkcionálhat, így a gyártók ugyanolyan minőségben tudják kiszolgálni a viszonteladókat és a fogyasztókat, mintha saját maguk látnák el a képviseleti feladatokat.

A klasszikus értéknövelt szolgáltatásokon túl a dedikált disztribúció további fontos eleme, hogy a disztribútor a gyártó partnerek, és a kiterjedt és jól működő viszonteladói hálózat mellett végfelhasználói kapcsolatokkal és tapasztalatokkal is rendelkezik, és szükség esetén akár a gyártó kommunikációs feladatait is ellátja.

„Az értékesítési lánc minden szereplőjének újra kell gondolnia piaci stratégiáját. Egyre több gyártónál jellemző a márkaképviseletek csökkenő létszáma vagy a pozíciók összevonása, a disztribútorok mögül pedig sokszor hiányzik a tőkeerő és az új helyzethez való alkalmazkodás képessége. A vállalatoknak egyre nagyobb szükségük lesz olyan, tőkeerős disztribútorokra, akik maximálisan elkötelezettek partnerek irányába. Ahol a kollégák magas szintű szakértelemmel, piac- és termékismerettel rendelkeznek, ismerik és értik a hozzájuk tartozó márkát, valamint proaktív segítséget nyújtanak a teljes értékesítési ciklus során” – mondta Szeidl Tibor, az Apcom Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Legutóbbi bejegyzések

  • Legenda városnéző hajó
  • METRO akciós újság
  • Albérlet Luxembourgban
  • Siam Park Tenerife
  • Budapest Fürdőváros: gyógyfürdők és termálfürdők Budapesten
  • Skiathos látnivalók
  • Nyolc fontos érv, hogy miért válassz online képzést
  • OKJ képzések: Miért siess az OKJ-s tanfolyam választással?
  • A külföldi munkavállalás 11 alapszabálya
  • Uniós munkavállalók jogai
  • Adózás külföldön végzett munka után
  • Mi a teendő, ha külföldön elvész vagy lejár útlevelünk, személyink?
  • Vásárlás az EU tagországaiban
  • Egészségügyi ellátás az EU tagországaiban
  • Közúti közlekedés az EU tagországaiban
  • Uniós segélyhívó számok
  • Kertfenntartás – Hosszú távon a rendszeres karbantartás kifizetődik
  • D25 Thonglor
  • Orra Marina
  • EuroShell üzemanyagkártyák: így tankolhat olcsóbban

Kategóriák

  • Beruházások
  • Biztonság
  • Cégvilág
  • E-kereskedelem
  • E-közigazgatás
  • Egészség
  • Fenntartható fejlődés
  • Foglalkoztatás
  • Gazdaság
  • Ingatlan
  • Irodatechnika
  • Karrier
  • Kert
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Pályázatok
  • Szolgáltatások
  • Társadalom
  • Trend
  • Turizmus
  • Üzleti megoldások
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2021 Work Finder | Powered by WordPress and Superb Themes!