Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

Hogyan teremthető hozzáadott érték a Big Data-ból ügyfélintelligenciával?

Posted on november 19, 2012

A ma jellemzően korlátozott erőforrásokkal rendelkező vállalatok számára kulcsfontosságú a „nagy adat” elemzése és a benne rejlő összefüggések feltárása az értékesítési és marketingtevékenység hatékonyságának növelése szempontjából – derül ki a Harvard Business Review Insight Center októberben publikált riportjából , amely azt mutatja be, hogy a szervezetek hogyan nyerhetnek mélyebb betekintést és nagyobb értéket a Big Datából ügyfélintelligencia-megoldások segítségével.

Ezek az eszközök azonban számos más módon is segíthetik egy szervezet marketingtörekvéseit – lehetővé teszik például, hogy egy vállalat integrált marketingtevékenységet valósítson meg. A mindezt támogató integrált marketingmenedzsment megoldások piacát vizsgálta a Gartner egyik legújabb jelentésében, amelyben a vezetők közé sorolta a SAS-t.

Az említett Harvard Business Review riport egyik cikke a McKinsey & Company két tanácsadója, Manish Goyal és Homayoun Hatami részvételével zajlott őszi webes szemináriumon elhangzottakat foglalja össze. A beszámoló kiemeli, hogy bár napjainkban a szervezetek korlátozott erőforrásokkal kénytelenek gazdálkodni, továbbra is szeretnének jelentős növekedést elérni. Jelenleg minden korábbinál nagyobb mennyiségű és többféle adat áll a rendelkezésükre, beleértve az internetről és a közösségi médiából származó valós idejű adatokat is. A cégek rendkívüli eredményeket érhetnek el azáltal, hogy feltárják az ezen adatokban rejlő összefüggéseket, valamint konkrét tervekké konvertálják és a frontvonalban dolgozó értékesítőkkel is megosztják azokat. Mindebben fontos szerepet töltenek be a megfelelő eszközök és a technológia, de még nagyobb jelentőségű az analitikus képesség, a meghatározott területekre összpontosítás és az elkötelezett vezetés. Ez utóbbira jó példa a Google és a Procter & Gamble, amely vállalatok vezetői határozottan támogatják az adatok döntéshozatalban történő felhasználását.

A beszámoló felhívja a figyelmet arra, hogy a Big Data kiaknázásával a vállalatok nagyobb bevételi lehetőséget jelentő mikropiacokat azonosíthatnak be – például egy meghatározott fogyasztói szegmenst vagy egy földrajzilag jól behatárolható csoportot. A „nagy adat” tehát másféle felfogást tesz lehetővé a szervezetek számára: ahelyett, hogy a jelenlegi vevőik múltbeli adataira összpontosítanának, a piacon meglévő lehetőségekre irányíthatják a figyelmüket.

A SAS élmezőnyben az integrált marketingmenedzsment eszközök piacán

A fenti Harvard Business Review riport középpontjában álló ügyfélintelligencia-eszközök azonban számos más módon is támogathatják egy szervezet marketingtevékenységét. Lehetővé teszik például, hogy egy vállalat integrált marketingmenedzsmentet valósítson meg, amely a nyereséges bevételnövekedést ösztönző ügyfélközpontú üzleti stratégia szerves része. Ennek során az igazi érték az integrált megközelítésből jön létre, amely összekapcsolja a marketingműveleteket a többcsatornás kampányvégrehajtással. Ez esetben a szakemberek minden egyes marketingtevékenység esetén pontosan meg tudják határozni annak pénzügyi, működési és ügyfélre gyakorolt hatását.

A mindezt támogató integrált marketingmenedzsment eszközök piacát vizsgálta a Gartner egyik legújabb jelentésében, amelyben a SAS-t a vezetők síknegyedébe sorolta a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrantban (mágikus négyszögben). „Az ügyfeleink drámaian növelik marketingteljesítményüket és a vásárlóik jövedelmezőségét azáltal, hogy minden többcsatornás marketingkampányuk alaposan megtervezett, célzott, végrehajtott, menedzselt és valós időben finomhangolt.” – nyilatkozta az elismerés kapcsán Wilson Raj, a SAS Customer Intelligence megoldásért felelős globális vezetője.

A CRM többcsatornás kampánymenedzsment termékek piacán szintén a vezetők közé sorolt SAS integrált marketingmenedzsment megközelítésének köszönhetően a szakemberek megérthetik az ügyfeleket, intelligensebb marketingdöntéseket hozhatnak, lerövidíthetik a piacra kerülési idő, növelhetik az ügyfél-jövedelmezőséget és a vevői élményt, csökkenthetik a marketing-végrehajtás költségeit és fokozhatják a marketing terület önállóságát és gyorsaságát. A SAS Customer Intelligence az integrált vállalati marketing megoldások legátfogóbb készlete jelenleg a piacon. Az eszközkészlet olyan megoldásokat kínál, mint a vevőiélmény-elemzés, a marketingautomatizálás és -optimalizálás, a digitális marketing és a valós idejű döntéstámogatás.

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!