Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

Hét tanács a szoftverfrissítések megfelelő kezeléséhez

Posted on február 4, 2013

Az informatikában rendszeresen jelennek meg vírusok és egyéb rosszindulatú programok, ezért a szoftverfejlesztőknek folyamatosan dolgozniuk kell az úgynevezett szoftver patcheken, hogy elhárítsák az IT-rendszereket fenyegető veszélyeket. A rendszergazdáknak pedig folyamatosan alkalmazniuk és telepíteniük kell ezeket a frissítéseket, hogy megóvják a vállalati adatokat, illetve folyamatos működést és hatékonyságot biztosítsanak a szervezet számára. A patch managementet, azaz a szoftverfrissítések és javítócsomagok kezelését és telepítését sokan egyfajta szükséges rosszként fogják fel, mivel a munkaállomások, szerverek és alkalmazások naprakészen tartása általában összetett és időigényes feladat. Hogyan lehet mégis leegyszerűsíteni és lerövidíteni a folyamatot? Ezzel kapcsolatban ad néhány tanácsot a NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet, a téma egyik szakértője és a Novell ZENworks Patch Management megoldás forgalmazója.


1. A felső vezetésnek (is) prioritásként kell kezelnie a frissítések kezelését!
Káoszhoz vezethet, ha a szervezet informatikai szakemberei úgy kezelik a frissítéseket, ahogyan ők jónak látják, vagy csupán annyi utasítást kapnak, hogy „hozzák ki a lehető legtöbbet a javítócsomagokból”. A cég vezetőségének hangsúlyoznia kell, hogy a frissítések telepítése kulcsfontosságú és kötelező, és minden lehetséges eszközzel támogatnia kell a patch managementet!

2. Vezessünk be patch management megoldást!
A patch management támogatása magában foglalja egy olyan megoldás bevezetését is, amely szakszerűen gondoskodik a szükséges teendőkről. A fejlett eszközök, mint például a Novell ZENworks Patch Management lehetővé teszik, hogy előzetesen meghatározott házirendek alapján a teljes patch folyamat minden egyes lépését automatizáljuk, így a frissítések könnyen, gyorsan és költséghatékonyan hajthatók végre. A hatékony patch management megoldás proaktívan, folyamatosan keresi a biztonsági réseket az egyes végpontokon, felméri a biztonsági kockázatokat, és automatikusan értesít a frissítésekhez kapcsolódó megfelelőségi problémákról, amint azok felmerülnek.

3. Gondoskodjunk minden alkalmazásról!
Rendkívül fontos, hogy a patch management rendszerünk képes legyen a harmadik féltől származó alkalmazások frissítéseinek letöltésére és telepítésére is. Ebbe a körbe beletartozik az összes üzleti alkalmazás és egyéb eszköz, amelyeket az alkalmazottak napi szinten használnak munkájuk során. Emellett a szervereknek is folyamatosan naprakésznek kell lenniük. A Novell ZENworks Patch Management például a távoli gépek és a felhőben futó alkalmazások frissítéseit is ellenőrzi, így egyetlen program sem maradhat ki a folyamatból.

4. Tesztelni, tesztelni, tesztelni!
Egyes helyeken anélkül telepítik a frissítéseket, hogy előtte tesztelnék azokat. Ez mindenképpen jobb annál, mintha egyáltalán nem végeznének frissítést, ugyanakkor kockázatos is. Érdemes inkább kijelölni néhány kulcsfelhasználót és szervert, ahol először telepítjük a javítócsomagokat és frissítéseket. Így megbizonyosodhatunk róla, hogy a patchek megfelelően működnek a saját vállalati környezetünkben, még mielőtt a teljes rendszerben telepítenénk őket.

5. Szükség esetén hívjuk vissza a frissítést!
Hiba még abban az esetben is előfordulhat, ha előzetesen teszteljük a patcheket. Akár később is kiderülhet, hogy olyan frissítést telepítettünk, amely valamilyen gondot okoz a rendszerben. A probléma kiküszöbölésére válasszunk olyan patch management eszközt, amely képes visszavonni és eltávolítani az általa kiküldött telepítéseket!

6. Jelöljünk ki egy időtartamot a frissítésre!
Különítsünk el egy rendszeres időszakot, amikor a frissítések telepítése az elsődleges! Időben tájékoztassuk erről a többi kollégát és részleget is, hogy megfelelően tervezhessenek az esetlegesen kieső idővel. Bizonyosodjunk meg arról, hogy a vezetőség is támogatja és elfogadja rendszeres frissítési időszakok bevezetését és betartatását! Így gyorsan és egyszerűen, fennakadás nélkül naprakésszé tehetők a szerverek és a munkaállomások.

7. Gondoskodjunk a 100 százalékos megfelelésről!
A rendszerek naprakészsége sok esetben compliance követelmény, így a patch management nem csupán az infrastruktúra védelmét és a hatékony munkavégzés támogatását biztosítja, de az auditok teljesítésében is fontos szerepet játszik. Célszerű, ha a patch management megoldásunk képes jelentést készíteni a szervezet teljes rendszeréről és a frissítések sikeres telepítéséről, akár az egyes végpontok szintjén is. Kiegészítésként auditrendszereket is alkalmazhatunk, hogy teljesen biztosan lefedjünk minden területet.

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!