Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

A „közösségi üzlet” trendjéhez fejleszti szoftvereit az IBM

Posted on március 6, 2013

Ha egy vállalat virtuális közösségében munkakörtől, részlegektől, pozíciótól függetlenül kapcsolatba léphetnek egymással a dolgozók, sokkal több új meglátással, ötlettel fordulnak egymáshoz. Előbb születnek új válaszok a felmerülő kérdésekre, hatékonyabbá válik a munkavégzés. A ‘Social Business’, vagy közösségi üzlet előnyeit bármely vállalkozás csak a megfelelő rendszerelemekkel tudja kiaknázni. A témának nemrég konferenciát szenteltek a floridai Orlandoban, ahol a vállalati kommunikációs, csoportmunka és közösségi igényeket lefedő megoldásokról beszéltek a szakértők.

A közösségi munkavégzés lehetővé teszi, hogy egy vállalat virtuálisan összevonja a különböző országokba elosztott irodáit, egységessé tegye üzleti folyamatait, és közös információs bázist teremtsen. Az egyik országban kiadott árajánlat részleteit például azonnal láthatja a legtávolabbi kirendeltség is, egy-egy összetett megoldás kapcsán azonnal elérhető az illetékes személy, akivel például videókonferencián lehet egyeztetni. A téma szakértői szerint a közösségi üzlet modellje nem pusztán az együttműködést jelenti, hanem az üzleti működés folyamatos elemzéséből adódó tapasztalatokat, a munkavégzés mobilitását és rugalmasságát is. Az Orlandóban nemrég megrendezett IBM Connect konferencián olyan megoldásokat mutattak be, melyek ehhez a közösségi modellhez teremtenek biztos technológiai hátteret.

Social Business
Nem meglepő, hogy a közösségi szolgáltatások kiterjesztéséhez a marketingben bevált gyakorlatok adták a mintát. A kérdés az lett, miként konvertálható mindez a vállalat más egységeire, hogyan hathatja át ez a koncepció a szervezet egész működését. Pozitív hatásairól már több területen gyűlnek a bizonyítékok: egy McKinsey tanulmány szerint a ‘Social Business’ a marketing hatékonyságát 17%-kal, az értékesítés hatékonyságát 15%-kal, az ügyfél-elégedettséget 20%-kal növeli, a termékfejlesztés idejét pedig 20%-kal csökkenti.

Notes és társai: túl a Lotuson
Az IBM független fejlesztőkkel is együttműködött, hogy képes legyen átfogó infrastruktúrával lefedni a végfelhasználók kommunikációs, csoportmunka és közösségi igényeit, melyek természetes része a mobil eszközök integrálása is. Ezek az igények egyáltalán nem korlátozódnak a nagyvállalati szektorra, az IBM a közepes méretű, sőt kisvállalatoknak is kínál megoldást – speciális árszabással, a szegmens igényeihez igazított termékekkel.

Bár a legismertebb, 20 éve használatos IBM-szoftver, a Lotus Notes sokáig a céges levelezés és naptárkezelés szinonímája volt, a szoftver már fejlesztésének korai stádiumaiban tartalmazott csoportmunka-elemeket is, mára pedig összetett, bővíthető platformmá nőtte ki magát. Új verziójának neve IBM Notes 9 Social Edition, és korszerű felhasználói felülettel támogatja a „Social Business” elvárásait.

Jó társa lehet a munkában az IBM Traveler 9, amelynek szolgáltatásai Windows Phone 7.5, 7.8 és Windows 8 rendszereket futtató készülékeken is elérhetők, de olyan tableteken is, amelyek Windows operációs rendszerrel üzemelnek (Windows RT). Kibővült platformtámogatás teszi lehetővé a szerver oldali komponensek futtatását IBM iSeries, Windows 2012, RedHat 6 vagy SUSE 11, 64 bites rendszereken.

Az IBM Connections 4.5 verziójában a dokumentumkezeléshez kapcsolódó új szolgáltatások jelennek meg. A fájlokat mappákban és beágyazott almappákban lehet tárolni, az új dokumentumokat jóváhagyási folyamaton átfuttatni (jóváhagyás/elutasítás/folyamat leállítása). Az ‘IBM Connections File Sync’ segítségével a megosztott fájlok automatikusan a felhasználó gépére töltődnek (támogatva az ún. ’round trip editing’-et).

A virtuális tárgyalásokat támogató IBM Sametime Next a megújulás keretében új videómotort kapott, így minden résztvevő látja és hallja egymást a webes találkozókon. A szolgáltatás igazodik a kliensek kapacitásához, a hálózati lehetőségekhez és a felhasználói beállításokhoz, a konferencia eltérő módon jelenhet meg a különböző felhasználóknál. A webkonferencia hang- és képszolgáltatásai elérhetőek Windows, Mac és Linux munkaállomásokon, Internet Explorerben, Firefoxban, Safariban és Chrome-ban.

Docs az IBM-től?
Napjaink munkavégzési gyakorlata a felhő alapú megoldások felé tolódik, a mindennapos, rugalmasan bővíthető kollaborációhoz a Google dokumentumkezelő eszközei járták ki az utat. Ezekre a tapasztalatokra épít az IBM új, webes dokumentumkezelő megoldása is, az IBM Docs, amelyet nemrég jelentett be a vállalat. Ahogy a mai IBM szoftverek jelentős részének, ennek is van natív mobilos felülete.

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!