Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

A mobilfizetést szorgalmazzák a pénzintézetek

Posted on március 30, 2013

A mobiltelefonos fizetési szolgáltatások felé nyitnak a hagyományos fizetőkártya szolgáltató pénzintézetek – írja a Wall Street Journal online kiadása.



A Visa és a MasterCard fizetőkártya szolgáltató vállalatok technológiai együttműködésre léptek a hagyományos plasztikkártyát helyettesítő olyan mobil eszközös fizetési megoldások kifejlesztésére, amelyek lehetővé teszik a vásárlások ellenértékének kiegyenlítését mind az interneten, mind pedig az üzletek pénztárainál.

A MasterCard új MasterPass technológiai platformja lehetővé teszi fizetőkártya tulajdonosoknak kártyaadataik tárolását egy alkalmazáson belül, amellyel fizetéseket lehet lebonyolítani a rendszerbe belépett üzleteknél. Az alkalmazás használói nemcsak a MasterCard, hanem más, konkurens kártyatársaságok, Visa, az Amercian Express és Discover Financial Services kártyaadatait is felvihetik az okostelefonokon, táblagépeken és más eszközökön futó alkalmazásba.

A MasterPass technológiát a New York-i Purchase vállalat mutatta be az idei barcelonai Mobile World Congress mobiltechnológiai seregszemlén. A Visa ugyanitt jelentette be a Samsung Electorincs mobiltelefon gyártóval, valamint a Roam pénztárgép gyártóval létesített együttműködését mobil fizetési technológiák fejlesztésére.

A kártyaforgalmazó pénzintézetek és az internetes értékesítési portálok közös célja a pénzforgalom átterelése készpénzről valamilyen elektronikus formába, lehetőleg saját rendszereiken belül.

A MasterCard MasterPass rendszere egyike azoknak a „digitális pénztárcának” elnevezett új megoldásoknak, amelyek több profil és bankszámlaszám tárolását is lehetővé teszik ügyfeleiknek egy-egy alkalmazáson belül. A Visa novemberben bemutatott hasonló V.me alkalmazásához már több mint ötven bankot nyert meg partnernek. Hasonló utakon indultak el az internetes értékesítési portálok és fizetési szolgáltatásaik, a Google, az eBay és a PayPal is.

Ha szolgáltatók részéről meg is van a készség az átállásra, a felhasználók részéről már kevésbé. A megoldás egyelőre lassú ütemben terjed, részben az értékesítési pontokat üzemeltető ügyfelek csekély adoptálási hajlandósága, részben a szükséges technológiával ellátott okostelefon-modellek alacsony száma miatt.

MTI

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!