Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

Jelentős beruházások pénzügyi kimutatáskészítő rendszerek fejlesztésébe

Posted on június 2, 2012

Az Oracle és az Accenture kutatása szerint a hibás pénzügyi kimutatások bizalomvesztést, költségnövekedést és romló hatékonyságot eredményeznek. A vállalatok a kimutatáskészítő rendszerekbe történő beruházások növelésében látják a megoldást, de támpontokra van szükségük ahhoz, hogy a legtöbbet hozhassák ki a beruházásaikból a kimutatáskészítési céljaik elérése érdekében.

Az Oracle és az Accenture nemrégiben közzétett kutatási eredményei szerint a vállalatok többsége világszerte jelentős összegekkel fejleszti pénzügyi kimutatáskészítő rendszerét a zárási, jelentéskészítési és adatkezelési folyamatok hatékonyabbá tétele érdekében. A beruházások azonban ad hoc jellegűek, ami alacsony hatásfokú megoldásokhoz vezet, így nem javítja a cégek pénzügyi adatainak átláthatóságát, minőségét és megbízhatóságát. A kutatás alapján készült, „Challenges of Corporate Financial Reporting” című tanulmány rámutat, hogy a pénzügyi beszámolókészítés költségei a vállalatok számára nem teljesen átláthatók, a pénzügyi szakemberek 60%-a pedig nem tudja meghatározni a teljes költséget.

A tanulmányból kitűnik, hogy a vállalatoknak módosítaniuk kell beruházási stratégiáikat a megnövekedett költségek, a nem kellően hatékony pénzügyi beszámolókészítés, valamint a fontos belső és külső határidők túllépésének elkerülése érdekében.

A Dynamic Markets cég által végzett felmérésben 12 ország, köztük az Egyesült Királyság, az Egyesült Államok, Franciaország, Németország, Oroszország és Spanyolország nagyvállalatainak 1123 pénzügyi szakembere vett részt.

A kutatás főbb eredményei

Útkeresés a változásban: A vállalatok felismerték, hogy a hatékonyság növelése érdekében fokozottabban kell beruházniuk az új beszámolókészítési megoldásokba. A felmérésben részt vevő vállalatok 82%-a az elmúlt három évben módosította pénzügyi zárási, adatkezelési és jelentéskészítési folyamatait. A legutóbbi 12 hónap során a vállalatok 47%-a jelentősebb összeget ruházott be a fenti három közül valamelyik területen.

Eredménytelen beruházások: A felmérésben részt vevő vállalatok 12%-a csak a három vizsgált terület (zárás, jelentéskészítés és adatkezelés) egyikén eszközölt beruházást, 10%-uk kettőn, 25%-uk pedig mind a hármon. A beruházások ellenére a beszámolókészítés napi rendszerességgel történő nyomon követésének és kezelésének fő eszközei továbbra is a számolótábla (72%) és az e-mail (68%), ami arra utal, hogy az új beruházások a várakozásokkal ellentétben eredménytelennek bizonyultak.

Költségnövekedés és bizonytalanság: A pénzügyi részlegek 21%-a költségnövekedést tapasztalt a zárási, jelentéskészítési és adatkezelési folyamatok terén. Emellett tovább nehezíti a tisztánlátást az is, hogy a pénzügyi vezetők nincsenek teljesen tisztában a vállalatuk pénzügyi eredményeinek kezeléséből és közzétételéből adódó pénzügyi hatásokkal és költségvonzatokkal. A válaszadók 60%-a ugyanis nem ismerte a pénzügyi eredmények kezelésének és közzétételének összköltségét.

Tartós kihívások: A nem megfelelő beszámolókészítési rendszereknek köszönhetően a vállalatok többsége azt tapasztalta, hogy továbbra is jelentős problémákkal kell szembenéznie a pénzügyi beszámolókészítés terén. A válaszadók 68%-a nyilatkozott úgy, hogy nincs kellő betekintése a jelentéskészítési folyamatokba, míg a pénzügyi vezetők 84%-a nehéznek találja a pénzügyi adatok minőség-ellenőrzését a jelentéskészítés során, és kiemelték, hogy fokozott figyelmet kellene fordítani a teljesítménykezelésre.

Csökkenő hatékonyság: Az adatok megbízhatatlansága és átláthatatlansága jelentős kihívások elé állítja a pénzügyi részlegeket, ami nem utolsósorban a pénzügyi szakemberek munkavégzésének hatékonyságát is befolyásolja. A pénzügyi vezetők 71%-a gondolja úgy, hogy az adatelemzéssel kapcsolatos problémák valamilyen módon korlátozzák a hatékonyságát.

Túllépett határidők: Az adatok összegyűjtésére és elemzésére való képesség hiánya a szélesebb értelemben vett üzleti működésre is hatással van. Az adatfeldolgozásban előforduló késések a számlatükrök késedelmes módosításaihoz vezetnek, ennek következtében pedig az összes üzletkötés 15%-a nem az előírásoknak megfelelően van iktatva. Mindez a pénzügyi büntetések kockázatával fenyegeti a vállalatokat, és potenciálisan befolyásolhatja részvényeik értékét is.

A kihívásra adott válaszok: A vállalatok folyamatosan keresik a megoldásokat pénzügyi beszámolókészítési módszereik javítására, a 86%-uk tervez jelentős beruházást az elkövetkezendő öt évben. A vállalatok 46%-ánál várható a három beszámolókészítési fázis teljes átvilágítása, ami számos jelenlegi kihívás leküzdését teheti lehetővé, és amelynek révén a beszámolókészítési folyamatok teljesítményét az elvárásoknak megfelelő szintre emelhetik.

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!