Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

Lenovo: 35 százalékos növekedés egy év alatt

Posted on augusztus 23, 2012

A Lenovo-csoport közzétette a 2012. június 30-ával végződő első pénzügyi negyedév eredményeit, mely szerint a csoport 8 milliárd dollár árbevételt ért el, ami 35%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A Lenovo első negyedévi nettó nyeresége ugyanakkor az előző év azonos időszakához képest 30%-kal, 141 millió dollárra nőtt, ékesen bizonyítva, hogy a vállalat a kihívásokkal teli piacon is képes a nyereséges növekedés fenntartására.

A világ második legnagyobb PC gyártójaként a Lenovo a negyedév során minden eddigénél magasabb, 15%-os piaci részesedést szerzett, ezáltal jelentősen maga mögé utasította versenytársait. Egy olyan iparágban, ahol a személyi számítógépek értékesítése átlagosan csaknem két százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, a Lenovo személyiszámítógép-értékesítése az első pénzügyi negyedévben 24,4%-kal nőtt az előző évhez képest, így a Lenovo növekedése már sorban a 13. negyedévben haladja meg az PC-szektor átlagos növekedési ütemét. Emellett a Lenovo immár a 11. egymást követő negyedévben produkált gyorsabb növekedést a négy legnagyobb személyiszámítógép-gyártónál.

A Lenovo kiegyensúlyozott növekedést ért el az összes földrajzi régióban, vevőszegmensben és termékcsoportban annak köszönhetően, hogy a vállalat folytatta „protect and attack” elnevezésű stratégiáját, mely a már bejáratott piacokon való jelenlét megerősítése mellett a potenciális új piacok megszerzésére irányul. Az iparág egy új korszakba, a PC-plusz korszakba lépésével a Lenovo is határozott lépéseket tett annak érdekében, hogy kedvező pozícióba kerüljön az új iparági tendenciának megfelelően, mely szerint egyre több táblagép, okos TV és okostelefon kerül a termékmixbe.

A vállalat első negyedévi bruttó nyeresége az előző év azonos időszakához képest 30 százalékkal nőtt, 12 százalékos bruttó árrés mellett. Az üzemi nyereség az előző év azonos időszakához képest 48 százalékkal, 182 millió dollárra nőtt. Az első negyedévben az egy részvényre jutó nyereség 1,37 cent (10,63 hongkongi cent) lett. A nettó pénzeszköz-tartalék értéke a 2012. június 30-i állapot szerint 3,7 milliárd dollár volt.

Két héttel ezelőtt a Lenovo globális partneri együttműködési megállapodást kötött az EMC-vel. Az együttműködés keretében induló szervertechnológia-fejlesztési program elősegíti az innovációt, valamint erősíti a Lenovo pozícióját az x86-os ipari szabványos szerverek területén. A megállapodás értelmében a Lenovo saját neve alatt értékesíti a szervereket, idővel pedig egyes EMC tárolórendszerekbe is beépíti azokat. A Lenovo egy nagy versenytárs helyébe lépve alakított ki olyan OEM és viszonteladói kapcsolatot, amelyben a vállalat az EMC piacvezető hálózati adattároló megoldását nyújtja ügyfeleinek kezdetben Kínában, majd világszerte.

A Lenovo és az EMC egy vegyesvállalat létrehozásáról is megállapodott, melyben a Lenovo lesz a többségi tulajdonos. Az EMC Iomega üzletágának egyes eszközeit és forrásait átvéve a vegyesvállalat hálózatra csatolt tárolórendszereket (NAS) fejleszt és értékesít a kis- és középvállalkozások, valamint az elosztott vállalati telephelyek részére világszerte.

Az EMC-vel kötött megállapodás nincs számottevő hatással a Lenovo nyereségére.

Az első pénzügyi negyedévben a Lenovo egy ipari bázis létrehozását is bejelentette a kínai Wuhanban, ahol a vállalat integrált létesítményt épít, amely a Lenovo mobil internetes és otthoni használatra szánt digitális termékeinek kutatásával, fejlesztésével és gyártásával foglalkozik majd. A gyár várhatóan 2013 októberében nyitja meg kapuit.

„Bár a gazdasági környezet némileg a 2008-2009-es recesszióra emlékeztet, a Lenovo eredményei mégis sokkal jobbak, mivel megfelelő stratégiával rendelkezünk, amelyet kiválóan hajtunk végre” – mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnök-vezérigazgatója. „A Kínán kívüli feltörekvő piacokon működő üzletágaink, a fogyasztói termékeket forgalmazó üzletágunk, valamint a mobil internetes és otthoni használatra szánt digitális termékeket forgalmazó (MIDH) üzletágunk mindegyike gyors bővülést produkált, stabil pilléreket biztosítva összteljesítményünk alátámasztásához. Kínai egységünk és a vállalatokat kiszolgáló globális üzletágunk továbbra is erősen nyereséges; ennek köszönhetően bőven áll rendelkezésünkre a növekedési területekbe befektethető pénzforrás, illetve biztosíthatjuk a vállalat egészének egészséges működését.  Bár kihívásokkal teli gazdasági környezetben kell működnünk, biztosak vagyunk abban, hogy „protect and attack” stratégiánkat folytatva a PC-plusz korszakban is fenntartható növekedést és megnyugtató mértékű nyereséget produkálunk.”

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!