Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

NetIQ: Öt tanács a hatékony rendszerfelügyeletért

Posted on január 22, 2013

Minden szervezet törekszik arra, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a rendelkezésre álló erőforrásokból, beleértve a hardvereket, szoftvereket és az alkalmazottakat is. Ennek megvalósításához nagymértékben hozzájárulhat a hatékony rendszerfelügyelet. A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet, mint a téma egyik vezető hazai szakértője az alábbiakban öt tippel segíti a vállalatokat a rendszerfelügyelet hatékonyságának javításában.

1. Legyünk tisztában azzal, mit tapasztalnak ügyfeleink!

A vállalatok számára létfontosságú, hogy nyomon kövessék, mit tapasztalnak ügyfeleik, felhasználóik az informatikai környezetükkel kapcsolatban. Kiemelten igaz ez a felügyelt szolgáltatásokat nyújtó vállalatok számára, amelyek szervert és tárhelyet vagy akár teljes rendszereket kínálnak IaaS (infrastruktúra-szolgáltatás) keretein belül. Ez a nyomon követés elsősorban a szolgáltatások teljesítményének és rendelkezésre állásának vizsgálatát jelenti.

Nagyon fontos, hogy ezeket az információkat folyamatosan figyelemmel kísérjük, és gyorsan tudjunk reagálni a problémákra, remélhetőleg még azelőtt, hogy ügyfeleink találkoznának azokkal. Elsőre talán elképzelhetetlennek tűnhet, hogyan is észlelhető egy végfelhasználói probléma azelőtt, hogy maguk a végfelhasználók találkoznának vele. Egy úgynevezett aktív vagy más néven szintetikus monitorozó rendszer azonban képes ennek megállapítására.

A megoldás tranzakciókat hajt végre egy véghasználói gépről, pontosan ugyanúgy, ahogyan egy valódi felhasználó is tenné. Természetesen nem észlel mindent, mégis kulcsfontosságú minden rendszerfelügyeleti eszköztárban. A „robotokat” a hálózat több pontján alkalmazhatjuk, így teljes képet kapunk a különböző területekről. Az eszköz abban is segít, hogy gyors döntéseket hozhassunk az elkülönítendő területekről, amikor egy-egy hibás elemet akarunk kiiktatni.

2. Győződjünk meg arról, hogy a riasztások valóban a problémákról értesítenek bennünket!

Melyik a rosszabb: ha nem kapunk értesítést, miközben gond van, vagy ha riasztanak bennünket, de valójában nincs probléma? A legtöbben inkább fantomproblémákat üldöznénk, mintsem tanácstalanul álljunk egy valódi probléma előtt. Van egy pont azonban, amikor már túl sok időt töltünk a nem létező problémák utáni nyomozással, és elkezdjük figyelmen kívül hagyni a figyelmeztető villogó ikonokat, ami rendkívül veszélyes. Olyan ez, mintha a tűzjelzőnk annyiszor kapcsolna be alaptalanul, hogy egy idő után már figyelmen kívül hagynánk valós katasztrófa esetén is.

Mi tehát a megoldás? Ha ötvözzük az alapoktól történő felmérést a dinamikus határérték-mérésével, idővel megfigyelhetjük, hogy az egyes időszakokban, például a hét vagy a hónap különböző napjain vagy a különböző napszakokban mi számít általánosnak. A határértékeinket pedig ennek megfelelően állíthatjuk be. A módszer ugyan nem tévedhetetlen, de sokkal hatékonyabb, mint a hagyományos eljárások.

3. A rugalmas környezet rugalmas felügyeletért kiált

A virtualizáció és a cloud computing egyaránt egyre elterjedtebb napjainkban. A rugalmas technológiák számos előnyük mellett azonban kihívásokat is magukban hordoznak, többek között a rendszerfelügyelet terén. Mivel segítségükkel szempillantásnyi idő alatt adhatunk hozzá vagy vehetünk el szervereket, a rendszerfelügyeleti eszköznek észlelnie kell ezeket a változásokat, hogy továbbra is garantálni tudja a komponensek megfelelő monitorozását és felügyeletét.

4. Automatizáljunk, automatizáljunk, automatizáljunk!

A vállalatok általában igyekeznek mindent megtenni azért, hogy a belső folyamataik leggyakoribb feladatait automatizálják. Ez többféle módon támogatja a cégeket: növeli a rugalmasságot, javítja a költségkezelést, továbbá folyamatosan gondoskodik az ügyfelek elégedettségéről.

Az automatizálás továbbá rendkívül fontos összetevője az „önkiszolgáló” keretrendszereknek, amelyek célja, hogy a lehető leggyorsabban eleget tegyenek az ügyfelek kéréseinek anélkül, hogy a személyzetnek közbe kellene avatkoznia. Egy jó IT-folyamat-automatizáló eszköz hatékonyan segíthet ezen feladatok emberierőforrás-igényének enyhítésében.

5. Hangoljuk össze a rendszereket és a folyamatokat!

A vállalatok szinte sosem használják kizárólag egy gyártó szoftvereit, hanem különféle forrásokból származó eszközökből építik fel saját rendszerüket. A szervezet szakemberei számára viszont az az ideális, ha egy közös vezérlőpultról kezelhető az összes komponenshez tartozó mérés és esemény. Az erre szolgáló technológia a Manager of Managers, azaz a MOM, amely lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy egyebek mellett magasabb szintű riasztásokat generáljon, illetve jobban átlássa a teljes vállalatot. Az a MOM megoldás működik hatékonyan, amely képes kapcsolódni a leggyakoribb keretrendszerekhez, beleértve természetesen azokat is, amelyeket az adott vállalat használ.

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!