Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

Vezetékestelefon-díjak csak az infláció mértékével emelkedhetnek

Posted on január 24, 2013

A piacon működő jelentős piaci erejű vezetékestelefon-szolgáltatók – az Invitel, a Magyar Telekom és a UPC – legfeljebb az éves infláció mértékével megegyezően emelhetik havi díjaikat 2013-ban, és továbbra is biztosítaniuk kell előfizetőiknek a közvetítőválasztás lehetőségét – erről határozott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

Az NMHH közleményében kifejti, hogy immár negyedszer folytatta le piacelemzési eljárását a vezetékestelefon-szolgáltatások kiskereskedelmi piacán.

Az elemzésbe bevont szektor a hagyományos telefonszolgáltatásokat, az internet alapú telefonszolgáltatásokat (VoIP) és az előfizető által kért, meghatározott helyen használható mobilszolgáltatásokat („home zone”) foglalja magában. A határozat célja, hogy védje az előfizetők érdekeit és biztosítsa a verseny hatékonyságát – olvasható a közleményben.

A hatóság, új alapokra helyezett elemzési eljárása során három jelentős piaci erejű szolgáltatót azonosított: ezek a Magyar Telekom, az Invitel és a UPC. „Számukra a piaci verseny ösztönzése és az előfizetők védelme érdekében kötelezettségek írhatók elő” – véli az NMHH.

A hatóság a három szolgáltató számára határozatban írta elő az indokolatlanul magas díjak alkalmazásának tilalmát. Eszerint a jelentős piaci erejű szolgáltatók a vezetékes telefon előfizetési díjaikat 2013-ban nem emelhetik az éves inflációnál nagyobb mértékben.

Ezen túlmenően továbbra is kötelesek előfizetőik számára biztosítani a közvetítőválasztás lehetőségét is. Egyetlen szolgáltató sem korlátozhatja a közvetítőválasztást, azaz előfizetők egy időben több szolgáltatóval is állhatnak szerződésben, és szabadon dönthetnek arról, hogy mely távközlési cég tarifáit használva kezdeményeznek hívásokat.

A szolgáltatóknak továbbra is tilos az előfizetők indokolatlan megkülönböztetése, de ezt a kötelezettséget már a hírközlési törvény írja elő. Ennek értelmében a szolgáltató nem köthet olyan hűségszerződést, amit az előfizető csak aránytalan és nem indokolható költségek megfizetésével lenne képes módosítani vagy felmondani – hívja fel a figyelmet az NMHH.

A hatóság felidézi, hogy a piacelemzési munka 2012 májusában kezdődött, és a nemzeti konzultációra bocsátott határozat-tervezet október elejére készült el. Az NMHH november 16-án jelentette be az Európai Bizottság és a tagállamok felé a határozat-tervezetet. A Bizottság december 17-én küldte el válaszát, amelyben – egy észrevétel megfogalmazása mellett – elfogadta a határozat tartalmát.

forrás MTI

 

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!