Skip to content
Menu
Work Finder
  • Kezdőlap
  • Kapcsolat
  • Oldaltérkép
  • Adatvédelem
Work Finder

Virtuális próbafülke és egyéb e-kereskedelmi megoldás a Cisco-tól

Posted on március 7, 2013

Míg a kiskereskedők számos újszerű megoldással próbálják vonzóvá tenni az üzletekben történő vásárlást, az esetek többségében az internetről származó digitális tartalom gyakorolja a legnagyobb befolyást a vásárlók döntéseire, derül ki a Cisco által immár harmadik alkalommal elkészített vásárlói szokásokat felmérő kutatásból. Az Egyesült Államokban a válaszadók 78 százaléka használja az internetet a kívánt termékek és szolgáltatások kiválasztásához és megvásárlásához, sőt a vásárlók egyre inkább igénylik, hogy a weben található digitális tartalmakhoz, értékelésekhez, termékismertetőkhöz az üzletekben is hozzáférhessenek.


A Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG, Internetes Üzleti Megoldások Csoport) „Catch and Keep Digital Shoppers” (A digitális vásárlók megnyerése és megtartása) című felmérése szerint a vásárlók elvárása, hogy az üzletekben ugyanolyan információbőséget, könnyű és gyors keresési lehetőségeket kínáljanak, mint kedvenc webhelyük, sőt kétharmaduk már személyre szabott vásárlási élményt is keres a boltokban. A vásárlók nagy többsége (85%) a digitális tartalmakhoz az üzletekben elhelyezett infopultokon, terminálokon szeretne hozzáférni, egyharmaduk pedig mobileszközről indított kereséssel hozza meg döntéseit vásárlásával kapcsolatban – ez utóbbi arány tavalyhoz képest 20%- kal növekedett. A Cisco tanulmánya számos javaslatot is megfogalmaz azzal kapcsolatban, hogy a kiskereskedők hogyan kínálhatnak digitális információkat a vásárlóknak, befolyásolva ezzel a vásárlási hajlandóságot, és így növelve a bevételt.

„Mára világossá vált: az emberek egyre inkább a bitek és bájtok világában vásárolnak, a vásárlói magatartások és elvárások formálásában pedig kiemelt szerepet játszanak az interneten fellelhető források. Ahhoz, hogy a nézelődők tényleges vásárlókká váljanak, a kiskereskedőknek ötvözniük kell az online és a fizikai szolgáltatásokat, kielégítve ezzel napjaink digitális vásárlóinak igényeit is olyan személyre szabott, inspiráló vásárlási élményt nyújtva, amely jól illeszkedik rohanó életvitelükbe.”.” – mondta György László a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója.

Kis Gergely, az eNET partnere a kutatás kapcsán hozzátette, hogy Magyarország is azon országok közé tartozik, ahol az internetes kiskereskedelmi forgalom több mint egy évtizede tud évente kétszámjegyű növekedést produkálni, és az előzetes várakozások alapján 2012-ben már a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 2,9-3%-a bonyolódott interneten. A korábban is népszerű termékkörök (élelmiszer, vegyi áru, drogéria, műszaki cikk, könyv) mellett jelentős növekedés tapasztalható a ruházati termékek online értékesítése kapcsán is.

A Cisco és partnerei számos olyan  videó, illetve felhő alapú megoldást kínálnak, melyek segítségével a kiskereskedők vonzóbb vásárlási élményt biztosíthatnak. Erre jó példa a Cisco Connect rendezvényen Magyarországon először bemutatott virtuális próbafülke, ahol a vásárlók átöltözés nélkül próbálhatnak fel a világ bármely pontjáról bármennyi különböző ruhadarabot, és a róluk így készült képeket meg is oszthatják a közösségi oldalakon.

A kutatás legfontosabb megállapításai
A Cisco felmérése során 5000 vásárlót kérdezett meg a következő öt országban: Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Brazília, Mexikó és Kína.

Az Egyesült Államokban végzett felmérés legfontosabb eredményei:

A vásárlók több digitális tartalmat szeretnének elérni az üzletekben
·    A vásárlók 78 százaléka használja az internetet a kívánt termékek és szolgáltatások kiválasztásához és megvásárlásához.
·    A vásárlók 71 százaléka az üzletekben is szeretne digitális tartalmakhoz hozzáférni.
·    A vásárlók egyenlő arányban döntöttek az üzletekben kihelyezett érintőképernyők, illetve saját mobileszközük használata mellett.
·    A digitális vásárlók egyre nagyobb igényeket támasztanak az üzletekkel szemben: a válaszadók 53%-a az árak jobb feltüntetését, 37%-a a termékek egyszerűbb kereshetőségét, 39%-a pedig az áruk gyorsabb és egyszerűbb megvásárlását tartja fontosnak.

Az online tartalmak jelentős mértékben befolyásolják a vásárlói döntéseket
·    A megkérdezettek 52 százaléka nyilatkozott úgy, hogy döntéseiben az interneten található értékelések és a kereskedő webhelyén olvasható termékismertetők játsszák a legnagyobb szerepet, ezt követi, 49 százalékuk esetében, az ismerősök és a családtagok ajánlása.
·    Az utóbbi két évben 13 százalékkal, 42 százalékra nőtt a fogyasztói csoportok, szakértők és bloggerek interneten publikált szakvéleményének befolyása.
·    A fogyasztók az interneten megjelent értékeléseket és véleményeket 4:1 arányban tartják fontosabbnak a bolti alkalmazottak tanácsaival szemben.

Változó vásárlói elvárások: növekvő igény a mobil, önkiszolgáló jellegű információelérés és a személyre szabott szolgáltatások iránt
·    A vásárlók 65 százalékára jellemző – az előző évi 57 százalékkal szemben –, hogy előbb az interneten keresgél, és ezután vásárol az üzletben.
·    A válaszadók 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy először megtekinti a kínálatot az üzletben, majd az interneten keresztül vásárol – ez az arány nem változott a tavalyi évhez képest.
·    A több csatornán keresztül, mobileszközök segítségével történő vásárlás aránya átlagosan 20 százalékkal nőtt az előző évhez képest: a mobil keresést követő bolti vásárlás a vásárlók 29 százalékára, míg a mobil keresést követő online vásárlás a vásárlók 33 százalékára jellemző.
·    A vásárlók 85 százaléka az üzletekben önkiszolgáló módon szeretne hozzáférni a digitális tartalmakhoz. A vásárlók csupán 4 százaléka válaszolt úgy, hogy csak az üzlet dolgozóinak segítségét szeretné igénybe venni.
·    Bár a vásárlók kétharmada érdeklődik a személyre szabott vásárlási élmény iránt, fontos számukra, hogy szabadon dönthessenek adataik – kereskedők által történő – felhasználásáról, és elsősorban a korábbi tranzakciók adatainak felhasználását hajlandók elfogadni.

A Cisco digitális szolgáltatásokkal kapcsolatban is vizsgálta a vásárlók érdeklődését: a személyes mobilvásárlás, az interaktív lakberendezési alkalmazás, a termékek kiválasztását megkönnyítő érintőképernyők, valamint az online megrendelt termékek automatikus átvétele iránt a vásárlók egyaránt nagy érdeklődést mutattak. A válaszadók mintegy 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kipróbálná ezeket a szolgáltatásokat.

A Cisco legújabb digitális kiskereskedelmi fejlesztései:
·    Cisco virtuális próbafülke: az alkalmazás révén a vásárlók virtuálisan felpróbálhatják a különböző ruhadarabokat, anélkül, hogy valóban felvennék azokat.
·    Cisco Remote Expert Smart Solution for Retail: a megoldás révén a vásárlók igény szerint videobeszélgetést folytathatnak a kiskereskedők vagy a gyártók szakértőivel, így még több információhoz juthatnak a termékekről és a szolgáltatásokról – mindez jelentősen bővíti a felül- és keresztértékesítési lehetőségek körét.
·    Interior Inspirer: segítségével a vásárlók különböző bútorfelületek, falszínek és padlóburkolatok közül választhatnak, így megnézhetik és könnyebben eldönthetik, hogy melyik bútor mutatna a legjobban saját lakásukban. A megoldást a Marks & Spencer, a Cisco és az INDG közösen fejlesztette ki. A Marks & Spencer hamarosan saját üzleteiben is tesztelni fogja a megoldást.
·    Cisco Connected Mobile Experiences: segítségével a kiskereskedők hatékonyabban tudják a mobil vásárlókat megszólítani és megtartani, és az áruházakban működő helyalapú szolgáltatásokkal jelentősen növelhetik forgalmukat.

Legutóbbi bejegyzések

  • HIFU kezelés
  • A tölcsérjázmin teleltetése
  • Haszonélvezeti jog
  • Felvételi 2024: Miért érdemes matematika és fizika szakot választani?
  • Skiathos látnivalók
  • Konyhabútorok méretének meghatározása
  • A gyors és hatékony álláskeresés titka
  • Siam Park Tenerife
  • Személy és vagyonőr képzés – szerezz te is egy biztos szakmát!
  • A szerencsejáték függőség kezelése

Kategóriák

  • Cégvilág
  • Egészség
  • Ingatlan
  • Jog
  • Karrier
  • Kommunikáció
  • Kultúra
  • Oktatás
  • Otthon
  • Sport
  • Szépség
  • Szolgáltatások
  • Trend
  • Utazás
  • Vállalkozás
  • Vásárlás

Címkék

biztonság CIO Cisco cloud computing céginformáció Dell e-commerce e-kereskedelem ERP Felhő alapú IT fenntartható fejlődés Fujitsu hálózat IAB Hungary IBM Invitel iPad IT biztonság jog karrier KKV konferencia Magyar Telekom marketing Microsoft mobilalkalmazás mobilfizetés mobilszolgáltatás NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet Novell nyomtató PayPal pályázat pénzügyi mérleg SAP security T-Systems Magyarország Telenor trend távközlés vállalatirányítás webshop XAPT Xerox ügyvitel
©2025 Work Finder | Powered by SuperbThemes!